Drunkies and junkies

Jag höll nåstan på att glömma av att jag skulle blogga. Det hade ju verkligen varit en jättekatastrof!

Dagen har varit blåsig,bra och irriterad. Blåsten är väl inte så mycket att diskutera om, ingen kan väl direkt ha missat den.

Enya gick oerhört bra idag när jag red dressyr i ridhuset. Hon var verkligen fin och samarbetsvillig, hennes konstiga rörelsemönster i bakbenen är dock kvar. Det är svårt att veta hur man ska tolka det, att hon inte har ont?? Eller att hon har väldigt ont så att medicinen inte verkar? Fast hade hon haft så himla ont hade hon väl inte varit så enormt positiv till att arbeta? Aldrig attt hon protesterar eller lägger öronen bakåt. Åh vad jag önskar att hon kunde tala om för mig hur hon mår!

Dagens irritationsmoment har naturligtvis med trafikanter att göra. Idag går riset till en super lång lastbil som trots att jag hade helt fritt bakom mig körde ut precis framför mig. Jag fick snigelköra hela vägen ut till Getterön och jag hade bråttom! Grrr,,,jag var så arg att jag spottade och fräste bakom ratten!

Jag vill avsluta med att säga att sprit gör folk riktigt patetiska. Om man sätter sig bakom ratten och kör trots att man vet att man inte borde pga alkohol i kroppen så förtjänar man inte annat än att åka fast. Riktigt jävla rejält också!


Kommentarer
Postat av: Marlene

Var på föreläsning med Lars Jeppson...

Han förespråkar att det e jätte bra att efter uppvärmning i skritt ta en galopp i lätt sits i låg form, sen börja jobba hästen..Sen tycker han att man ska sitta ner så lite som möjligt i "kort"trav...

Sen Glycosamin e jätte bra för lederna...:9

Ska vi börja ge våra.. :)

2010-10-27 @ 22:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0