Orättvisa värld

Jag vet att det är många som undrar vad som hänt. Känner att jag lika gärna kan berätta det, vad spelar det för roll?  Det blir varken bättre eller sämre utav det.

Jag var på klinik med Enya i tisdags. Tanken var veterinärbesiktning och att kolla up hur hon rörde sig eftersom magkänslan sagt att det är något som inte är helt 100. Min magkänsla var rätt,som vanligt :(. Halt en halv grad vid longering och markering på böjprov på båda bak. Vi gjorde ingen hältutredning, men veterinären misstänkte spatt. Det som händer nu är att hon ska äta smärtstillande och antiinflammatorisk medicin "Butta" i två veckor och se om det hjälper. Framtiden är ännu oviss, en hältutredning kommer göras och beroende på diagnos så får vi se hur vi går vidare och om vi går vidare.
Det känns tungt,riktigt tungt. Jag älskar den lilla hästen så oerhört mycket men jag måste ju också inse att jag inte kan lägga ner hur mycket pengar som helst på en häst som inte ens är min. Och köpa henne nu är ju inte aktuellt.

Jag försöker se det positivt och tänka att jag faktiskt gjort det bästa för den här fantastiska lilla hästen. Jag litade på magkänslan och kollade upp henne. Men det gör ont i mig nu i stället.
Ibland känner jag att jag inte ska ha någon häst, jag älskar dom alldeles för mycket och de tas ifrån mig alldeles för tidigt :(







Jag ber om ett mirakel för jag älskar dig så min fina vän <3

Kommentarer
Postat av: Emme

så tråkigt :( riktigt ytåkigt :(

2010-10-14 @ 22:45:39
Postat av: Annelie

NEJ! :( Fy va tråkigt...! Jag håller tummarna och hoppas på det bästa för er <3 Styrke kram

2010-10-15 @ 18:46:33
URL: http://[email protected]
Postat av: louise

Jo klart du ska ha häst. Du kan få sessan om det skulle vara så ;)

2010-10-18 @ 22:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0