IDIOTER!

Jag är så fruktansvärt irriterad .

Tydligen är den här staden till för turister och enbart turister. Vi riktiga varbergare har inte i stadskärnan att göra och tro mig jag är där så sällan jag bara kan. Men varför i herrans namn måste dom försvåra allt så in i ........ för alla bilister?
Jag vet vad vi gör, vi tar en redan ofattbar trafiksituation och gör den 10 ggr mer krånglig genom att vi tar bort huvudleden!! Smartass! De få gånger jag kört på västra vallgatan har det varit totalt kaos. Bilar som bara kör ut från höger, bilar som inte kör ut från höger. Det enda som händer är att det blir mycket mer frustration och tvekan i trafiken.

Något som också är oerhört populärt är att sänka hastigheterna där det inte behövs och gärna sätta ut lite blomlådor mitt i vägen eller bygga ett gupp. Cykla kan man däremot göra överallt,i vilken hastighet som helst utan att ens se sig för innan man kör över en väg.
Det är inte lätt att vara bilist i den här staden och det är väl det som är puckonas mening med det hela också.
Jag skulle inte tro att någon utav dom kör bil själva,de har väl inte ens körkort så pantade som dom är!


Kommentarer
Postat av: Linda

De kanske är Ullharar ;)

Jag kan bara hålla med dig om att det är för j-igt att köra bil i stan. Det är med livet som insats och hjärtat i halsgropen man ger sig in där....

Kram

2010-06-23 @ 01:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0