Cleaning out my closet

Detta inlägg kommer handla om hushållssysslor.
Att män och kvinnor har olika syn på detta oftast är väl inga nyheter men nu vill jag höra era åsikter om detta.

Vi bor i en tvåa med två stycken långhåriga innekatter!

Hur ofta tycker ni att man bör

1. Damma
2. Dammsuga
3. Byta sängkläder
4. Tvätta golven
5. Skura toalett + handfat

Jag vill veta om det är jag som överdriver eller Marcus som "underdriver"
Kan dessutom tillägga att jag är dammallergiker



Obs: INTE mitt damm på bilden

Kommentarer
Postat av: Anna

okej, här kommer mina riktlinjer för dina punkter:

:)

1. Damma - varannan vecka

2. Dammsuga - 1 gång varje vecka

3. Byta sängkläder - 1 gång varje vecka

4. Tvätta golven - varannan vecka

5. Skura toalett + handfat - 1 gång varje vecka



Vet inte om det borde bli oftare med tanke på dina långhåriga katter och allergi. Har ingen erfaranhet av det. Men detta är minimum hemma hos mig...jag bor i hus utan husdjur. Däremot tror jag nog gubben och prinsen skräpar ner minst lika mycket som dina katten ;) fast på ett annat sätt! Dom tappar inte hår eller så ;)



Ha det gott!

2010-06-24 @ 10:15:43
Postat av: Kajsa

Här kommer mina tankar...(om man har två långhåriga katter alltså)

1. Damma - en gång/vecka

2. Dammsuga - 2 gånger vecka

3. Byta sängkläder - 1 gång/vecka

4. Tvätta golven - varannan vecka

5. Skura toalett + handfat - 2 gånger vecka



Ses ikväll!

Kram

2010-06-24 @ 10:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0