Storebror ser dig

Hur ska jag och Enya och Carmen klara oss i flera dagar utan Sandra? Det kommer kännes alldeles tomt att vara i stallet utan henne!

Idag har jag blivit upprörd och skällt lite på en kassör. Jag var nämligen inne på systemet med Marcus. Eftersom det var han som skulle handla så tog jag inte med mig min handväska. När vi kommer till kassan och Marcus ska betala så frågar han om VI har leg. Jag hade ju inte detta med mig och ifrågasatte då hans motiv till detta. Då påstod han att det hela såg ut som ett gemensamt köp. Jag blev tvärilsk och sa till honom att han var pinsam och så knallade jag iväg till bilen för att hämta legitimationen. Väl tillbaka höll jag upp det framför honom och frågade om han verkligen hade rätt att behandla människor så, det är man kränkande! Vet ni vad gossebarnet svarade då? Jo "jag har rätt att neka vem jag vill att handla, dessutom om det ska vara på det viset så kan jag meddela att det är lag på att bära legitimation".
Det här är ren bullshit, man behöver inte alls bära legitimation. Och har man den inställningen att "man har rätt att neka vem man vill" kanske man borde blivit polis i stället!?

Jag har diskuterat det här en del under dagens lopp med olika människor och alla har samma inställning. Att det är helt sanslöst. Jag kan förstå att de frågar om det är en uppenbar langnings-situation. Att en 50-årig man och en ung tjej går in och köper fem cider t.ex men i detta fallet, nej.
En mamma eller pappa kan alltså inte gå in på systemet med sitt barn.... sjukt.

Nej, nu har storebror gått för långt. Dags att avskaffa spritmonopolet kanske? Ungdomarna får tag på spriten ändå, enda skillnaden är väl att de dricker hembränt i stället om de inte för tag på vanligt.

Dessutom vill jag också tillägga att jag tycker det är en sanlös dubbelmoral att man inte får köpa sprit på systemet om man är 18 men att supa sig full på krogen, det är helt okej. Hmm....dags att tänka till lite nu kanske?



Kommentarer
Postat av: Linda

Håller med dig. Det är sjukt,,,, Hoppas han skämdes lite grand även om han inte visa det!

Tror förresten tom att du tekniskt sett kan bli statsminister när du är 18, men köpa en flaska vin på systemet, nädu!

2010-07-30 @ 13:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0