Snö så långt ögat kan nå!

Fyttifaan som Elling skulle sagt vilket väder det har varit idag. När väckarklockan ringde kl 7.15 och jag kollade ut genom fönstret trodde jag att det var en mardröm. När jag väl förstått att så tyvärr inte var fallet så började kampen med att få fram en bil att ta sig till Tvååker med. Jag lyckades få ut den lilla svarta ur garaget mensedan började problemen på den oplogade parkeringen, jag gasade och bilen stod stilla, irritationen var total och jag saknade min fina Subaru med 4wd mer än någonsin. Precis när jag skulle ringa och be min käre sambo att gå upp ur den varma sängen, gå ut i snöstormen och putta på bilen så tog den sitt förnuft till fånga och plöjde sig fram i snön. Vi lyckades ta oss fram till Tvååker med bara ett par minuters försening, bra jobbat :)
Hur det var att jobba i denna snöstorm utan att det var plogat orkar jag inte gå in närmare på, jag har förträngt det! Jag kommer hem,tar av de stallluktande kläderna och bara stänger av! Det är så det ska vara!

Nu ska jag hem till svärmor och äta kvällsmat. Tror det stod kyckling och klyftpotatis på menyn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0