Öronproppar i min egen säng?

Jag kanske ses som en ovanligt cynisk och bitter männsika men så är faktiskt inte fallet. jag är bara sådan som förfäras över hur människor beter sig i samhället. Vad ger vissa människor rätt att tränga sig före i en kö, se ner på andra människor, eller döda oskyldiga djur?
Vart har det brustit? Antagligen i människans uppfostran eller så har de helt enkelt inte fått lära sig något på sin resa genom livet.
Jag anser (läs jag) att man hela tiden måste tänka efter och visa respekt för andra människor. Just nu har jag verkligen fått erfara att alla inte tänker så. Våra grannar är ett exempel, de är fruktansvärt nonchalanta. Hur kan man ens tänka tanken på att ha något slags kareokeparty en helt vanlig tisdag? Att hålla på att vråla fram till klockan två-tre på natten när andra människor ska sova och upp och jobba? Att dessutom ha grannar som tycker om varandra lite väl mycket är oerhört jobbigt. Att vakna var och varannan natt av ett knakande och låtande utan dess like känns inte roligt. För mig känns det som att någon inkräktar på mitt privatliv. Jag ska kunna ligga i min säng och sova i min lägenhet utan en massa störande moment runt omkring.
Jag skulle vilja veta hur vissa människor tänker och resonerar.

Jag vill bo i ett hus där jag kan göra som jag vill och där ingen kan störa mig. Nej, jag vill inte bosätta mig ute i skogen alldeles ensam men jag vill inte ha andra människor som jag inte känner som stör mig så fort jag är hemma. Jag vill inte höra andra människors samtal,deras privatliv, deras dåliga sångröster, you name it. Jag vill vara ifred!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Trist....själv får jag ha öronproppar pga snarkpellen som sover bredvid...men det är väl iaf bättre det :) Kram

2010-01-08 @ 14:10:02
Postat av: sajdra

helt rätt... grannar är bara jävligt jobbigt.

2010-01-08 @ 16:17:34
Postat av: Emme

Jag stör mej enormt på in granne -.-

2010-01-08 @ 18:33:34
URL: http://bloggaremme.blogg.se/
Postat av: Matilda

Caroline, du får ju gå in och visa dom hur det ska låta när man sjunger (; och kasta ägg på dom!!! :D

2010-01-09 @ 13:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0