Think before you act

Detta inlägg tillägnar jag den bästa människan i världen. Den person som givit mig något att leva och kämpa för. Min underbara sambo,Marcus. Som trots sina sämre sidor är den jag vill leva resten av mitt liv tillsammans med.

Jag tycker det är otroligt ledsamt att människor ger upp så lätt i sina förhållanden. Jag syftar INTE på någon av mina vänner nu så ingen tar illa vid sig. Det jag framför allt anser vara extra ledsamt är människor som blir tillsammans,skaffar barn efter en kort tid och sedan gör de slut. Enligt mig ska man känna en människa utan och innan, veta alla fördelar och brister innan man bestämmer sig för att skaffa ett barn tillsammans. Meningen är väl ändå att ett barn ska få växa upp med båda sina föräldrar?
Självklart så finns det förhållanden som inte går att "laga", där det helt enkelt uppstått situationer som inte går att lösa på annat sätt än att separera. Men helt plötsligt känns det som att alla ger upp för lätt,man kämpar inte längre. Man kan aldrig hitta ett förhållande där man alltid kan få som man vill eller där man tycker exakt likadant. Det handlar helt enkelt om att ge och ta.
Jag vet inte vad jag vill med detta inlägg egentligen. Mer än att få människor att tänka till innan de sätter ett barn till världen med någon de knappt känner...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0