Weekend update

  • Så var det vardag igen. Varför går helgen så fruktansvärt fort?

    I går var det ju som känt alla hjärtans dag. Jag håller med om att det mest är ett kommersiellt jippo. Kärlek bör man visa för varandra varje dag. Fast ändå är det ju en bra dag att visa varandra lite extra kärlek.
    Jag och Marcus åkte upp till Göteborg för att gå på museeum,för vad kan väl vara mer romantiskt än uppstoppade djur??
    Naturhistoriska i Göteborg är ett trevligt museeum men jag får lite ångestkänningar. Både utséende och lukt för tankarna till skoltiden. Ni vet den där speciella lukten som finns i gamla fysik eller kemisalar. Dessutom de gulnade skåpen med glasdörrar, ja jag får rysningar.
    Vi fick iallafall både se världens enda uppstoppade blåval, satan vad stora de är och även de siamesiska tvilloingarna i glasburken. Marcus tyckte mest att de var obehagliga men jag var lika faschinerad som när jag var barn.
    På tal om barn så var museet verkligen packat av söta småbarnsfamiljer. Barnen var överallt och ingenstans,gapade och skrek och kladdade på alla glasrutor. Barnen gallskrek och mammorna bara sa "lilla gummen ja du är trött nu", för i satan, ta ut ungen därifrån innan jag lobotomerar den var min tanke!

    På vägen hem besökte vi Ikea, inhandlade lite småsaker . Jag gillar Ikea, det är en trivsam affär och så har de billig fika!

    Kvällen spenderades i Tvååker hos mor och far med god mat och film.

    Nu är det ny dag,ny vecka och nya tag. Färden går strax ut till Tvååker och Enya.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag kommer ihåg lukten du menar! Det är allt lite läskigt att vara där, men spännande! Kramar

2010-02-15 @ 13:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0