JA till bilavgaser

Jag hörde en debatt om kollektivtrafiken idag på radion. Jag förstår verkligen varför folk avstår från att åka kommunalt. Det är dyrt och tidskrävande. Jag har under de fem åren jag bott i stan åkt buss en gång. Då var det en gratisdag.
Om jag skulle ta bussen till och från mitt arbete varje dag (ca:1 mil bort) så skulle det först och främst kosta mig 80 kronor vilket bara det är en enorm skillnad mot att ta bilen. Dessutom så skulle jag behöva ha en cykel ståendes vid hållplatsen för att sedan trampa mig fram de sista tre kilometrarna till jobbet. Nej,tack! I det sammanhanget kommer jag fortsätta vara självisk och tänka på mig själv. Hade vi haft en lika bra fungerande kollektivtrafik som Stockholm hade jag kanske kunnat tänka mig att dra mitt strå till stacken när det gäller utsläpp men som situationen ser ut nu så kommer jag sätta mig i min miljöbov,trampa gasen i botten och glatt ratta mig fram dit jag vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0