rooompa

Herregud vad det regnar hela tiden. Helt sanslöst. Men det är en väldigt bra känsla att veta att min lille häst står i tryggt förvar i sin box och slipper vara ute! Jag säger inte att det är något fel med att ha hästen ute, men jag skulle inte kunna sova gott om natten om jag visste att Enya stod ute med rumpan vänd mot vinden.

Å andra sidan är ju jag tydligen en hemsk människa som rider min häst sex hela dagar i veckan. Oj,oj,oj,,,min stackars lilla häst.
Tror mest att det är en del människors sätt att döva sitt egna dåliga samvete över att de själva inte orkar rida sina hästar.
Någon undrade hur jag lägger upp det och så här ser enyas schema ut för en vecka (oftast).


måndag: Uteritt ca en timme i alla gångarter
tisdag: Klätterrunda i skogen endast i skritt 45 minuter
onsdag: dressyrpass i paddocken, ca: en timme
torsdag: Uteritt ca en timme i alla gångarter
fredag: Skrittur på långa tyglar ca en timme, ibland barbacka
lördag: uteritt ca en timme i alla gångarter eller ev ett dressyrpass i paddock, det varierar lite
söndag: vila

Låter tufft va!? Jag tror minsann att hon håller på att avlida av överansträngning. Alla gör som de vill och vad som är bäst för deras hästar. Enya verkar trivas med upplägget och jag med så varför inte? Jag tycker hon verkar väldigt vålmående!



roooompa

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker hon verkar trivas och må alldeles utmärkt bra med sitt schema :-)

Bry dig inte om alla surkärrringar som tycker annorlunda, det är deras problem. Du vet att din häst trivs och det är huvudsaken.



Kram

2010-08-24 @ 14:01:03
Postat av: Louise

När jag fått igång mina hästar får vi allt ta älg backen och se vem som är snabbast av henne och sessan ;) SÅ får vi övertala sandra att följa med också!!! :P

2010-08-25 @ 00:35:56
Postat av: Kajsa

Hästar är gjorda för att röra på sig! Tycker schemat ser mycket bra ut! :) Du är duktig! Kramar

2010-08-25 @ 10:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0