The Beemer

Jag fick en fråga om den otroligt vackra BMW som vi hade ett tag. Den tillhör en bekant till Marcus mamma. Han skulle åka på semester i ett par veckor och undrade om vi kunde vara snälla att passa hans bil. Marcus blev så exalterad att han hoppade upp och ner jämfota i minst en timme, (okej, jag överdrev lite).
Därför fick vi i två veckors tid förmånen att köra denna underbara bil. Jag är egentligen inget överdrivet fan av tyska bilar men den här bilen bara måste man älska! Med sina 305 hästkrafter tar han sig fram fint på vägarna kan jag meddela. Det är en fröjd att sitta där under glastaket och bara cruisa runt. Enda nackdelen är att det är en automat så jag måste tänke på att kapa av min vänsterfot.

Det är lurigt med automatväxlade bilar när man inte är van. Jag skulle provköra hans förra BMW en gång. Även det en bil med mycket motor. Efter Lassabackarondellen körde jag ut mot Lindhov, trampade plattan i botten och när jag är uppe i 100 ungefär så "kopplar" jag för att lägga i femman. Jaha vad är då kruxet med det undrar ni säkert nu, jo den har ingen koppling!!!! Jag trampade bromsen i botten och fullkomligt tvärnitade mitt på vägen. Marcus höll på att få en hjärtinfarkt och jag vägrade att överhuvudtaget köra den bilen mer efter den incidenten.

Nu är iallafall racern tillbaka hos sin ägare och jag får göra runt i min skrutt igen. Men det var roligt att känna sig lite lyxig ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0