I'm no bear

Nu har jag varit oerhört dålig på att blogga, jag vet och jag är ledsen. Jag har dock lärt mig att har man inget vettigt att säga så är det bättre att knipa käft.

Igår var jag på fest och insåg ännu en gång att jag är alldeles för gammal för att leva ett sådant liv. Någon gång då och då visst, men flera gånger i månaden, det pallar inte min kropp. Jag har visserligen inte mått speciellt dåligt idag men det känns ändå! Jag hade trevligt på festen och väl nere i byn så lärde jag mig att spela Blackjack och vann faktiskt ett par slantar. Kebabrullen satt lika fint i kistan som alltid och taxin hittade rätt väg precis så som det ska vara!


Idag har jag verkligen en gång för alla insett att jag aldrig kommer bli någon Bear Grylls (killen som leker Robinson Cruse på Discovery).
Marcus älskar ju skogen och speciellt i svamptider så idag så begav vi oss ut till Torpa för att plocka svamp tillsammans med svärmor. Efter tiomunters kämpande uppför en stenig stig så började jag hoppas på att färden skulle bära av hemåt igen. Tji fick jag då promenaden tog två timmar! Jag trodde i ärlighetens namn att jag skulle avlida. Vi skulle hoppa över en bäck (jag trampade naturligtvis fel), jag skulle gräva i löven för att kolla efter kantareller men hittade då i stället en groda vilket är bland det vidrigaste jag vet. Jag svettades som en gris och konstiga djur letade sig in i min hårbotten.  Det var inte trevligt.  Nu känner jag så här att jag verkligen gett den där förbannade skogen en chans men jag avskyr den. Den går an på hästryggen men att traska runt i den på egna ben är absolut inget för mig. Jag föredrar asfalt och civilisation, inte fukt och äckliga kryp!



Bear Grylls

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha, skogen som e så trevlig! Skulle kunna bosätta mig i ett torp mitt ute i skogen om jag bara hittade ett. (med utedass och utan el). E du säker på att vi e släkt ;-)



Kram Syster

2009-09-14 @ 01:25:39
Postat av: sandra

Synd att jag inte kom ner till stan med er :(

det är bra med skogspromenader carran ;) men btättre till häst =)

2009-09-14 @ 05:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0