A little gray miracleman

Hej och sorry för den dåliga uppdateringen.

Kiropraktorn var och kollade Soraya igår och precis som jag misstänkte så fanns där saker att fixa. Hon hade en kraftig reaktion i nacken på ena sidan, hon fullkomligt flög i taket när han kom åt en punkt där. På grund av detta har hon även fått en låsning eller liknande i bogen som han också rättade till. När jag sa att hon bockat och hållt på så sa han "tacka fan för det så ont som hon har haft".  Usch, stackars häst, men nu ska det bli bra :)
Det är så himla coolt att en liten gråhårig man med en gummiklubba kan göra en sådan enorm skillnad!
Det är så svårt att förklara men när hästen går från att stegra och verkligen visa stort obehag när kiropraktorn rör vid nacken till att nästan somna i min famn när han var klar, det är fantastiskt! Jag blir mörkrädd av att tänka på alla hästar som få gå och ha ont. Jag tror verkligen inte att hästar sparkar,kickar,slår bakut m.m för att vara elaka, det finns nog alltid en anledning. (naturligtvis finns det undantag, men 9 av 10 hästar som beter sig på det visat har nog antingen ont eller någon låsning någonstans). Att då betala 450 kronor och få en helt ny häst är en billig utgift!

Jag har stora förhoppningar på Soraya och jag tror att hon kan bli fin,riktigt fin! Men man vet aldrig, det är så farligt att ha för höga förhoppningar och är det något jag hatar så är det besvikelser...

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Han är fantastisk den där mannen med gummiklubban :) Kram

2009-09-29 @ 22:39:46
Postat av: Marlene

Håller med dig!! Det finns vissa personer som borde tänka efter hur deras hästar mår....Inte skylla på att det inte e nått fel på dom , att dom e brunstiga eller att dom e pigga då dom bockar med bakåt strukna öron...du e en sann djurvän

Caroline..Tänk om fler tänkte somdig...Kram på dig..

2009-10-03 @ 16:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0