We're going to the country

Nu har jag varit utan nässpray i tre dygn. Naturligtvis har jag börjat nysa en massa och nysningar leder till snor-snor leder till nästäppa. Enkel matematik det där men jag kämpar på!

Som jag berättade igår så ska Soraya säljas. Idag så skulle Louise rida henne. Jag var nervös, men Louise verkade lugn. Soraya var inte lugn! Hon trodde nog att hon hade hamnat på en rodeotävling för som hon höll på! Louise ramlade till slut av med buller och brak och Soraya tog tillfället i akt till att rusa runt typ 25 varv i full kareta och bocka. Barn stog och kollade på och såg vettskrämda ut och jag skämdes.
Jag tänkte att nu är det kört och förväntade mig absolut inte att Louise skulle sitta upp igen (jag hade då rakt inte gjort det). Men joho då, upp hoppar hon och nu har fröken Soraya sprungit av sig och sköter sig riktigt bra.
Hon hoppade även ett par språng och hoppa kan hästen må jag säga. Man såg verkligen hur lycklig hon var. Det är nog hopphäst hon ska vara. Nu ska Louise rida henne ett tag så får jag förhoppningsvis sålt henne sedan!
Dumma häst, hon vet inte vad hon går miste om!


bilden är tagen utav Mats Hildingsson


Kommentarer
Postat av: Martina

Det är det hon kanske behöver springa av sig lite. Hon kanske har mkt överskotts energi som kommer ut lite fel.Kram

2009-11-01 @ 17:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0