Vad i herrans namn är felet?

Varför är jag så dum att jag går in på Vägverkets sida och kollar efter olyckor på Marcus resväg? Pucko!

Jag håller i gång idag. Tvättar och plockar m.m. Ska snart gå och skura toaletten tänkte jag. Eller kanske göra våfflor!? Får fundera lite till. Vet inte ens om jag har något våffeljärn.
Jag är irriterad på folk i trafiken igen. Jag förstår bara inte. 

Exemperl 1:  En tanta som kör i ultrarapid (slowmotion för er som inte förstår) hon stannar i alla rondeller även om det inte finns några bilar i sikte MEN någon blinkers använder hon inte. Vart finns logiken i det hela om jag får fråga? Vart finns hennes trafikvett? I röven antagligen.

Exempel 2: En husbil som ligger i 45 på 70 väg bara för att dom antagligen inte vet vart de ska. Kön ringlar bakom dem. HALLÅ! Det finns andra än ni på vägen som kanske vill komma fram innan år 2050.

Exempel 3. Du ska göra ut på motorvägen. Du befinner dig på påfarten och accelererar upp i hastighet. Du  har en bil bakom dig och när du ska blinka ut så ser du två stora långtradare som absolut inte tänker byta och gå ut i omkörningsfilen för att underlätta. Du kan inte bromsa heller för då får du en annan bil i häcken. vad gör man? Jo det ska jag berätta eftersom exakt detta har inträffat för mig. Jag fick slänga mig ut mellan de två stora långtradarna, det var precis så att jag fick plats. Det var riktigt obehagligt. Vissa som kör lastbil verkar gå efter ordspråket "störst går först"

Exempel 4: Återigen motorväg och lastbilar. Det ligger två lastbilar efter varandra och den ena tycker då att den framför kör en km för långsamt och påbörjar då en omkörning. Detta tar ibland flera mil och jag blir så ARG!

Jag kan komma på säkert 20 exempel på idioter i trafiken obs! Jag är på intet sätt perfekt själv. Men jag håller mig till hastigheten (iaf inte under), jag använder blinkers och jag försöker alltid att släppa ut människor på motorvägen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0