Jag "unnar" mig själv

Det är konstigt att man måste ha en ursäkt för att "unna" sig något. I kväll t.ex då Marcus är borta då är det klart att jag ska unna mig en påse med godis. Varför inte bara köpa en godispåse för att man är sugen? Jag är en vuxen människa, jag äter väl vad jag vill utan att behöva försvara mig!?
Ibland känns det som att man lägger ner alldeles för mycket energi på att andra människor ska ha så bra uppfattning om en som möjligt. Man sminkar ju inte sig för sin egna skull, eller hur? Visst kan det vara roligt att göra sig lite extra fin ibland men man måste också kunna visa upp sitt rätta jag. Att känna sig tvungen att sminka sig för att gå och handla t.ex är inte okej. Det känns tragiskt att så många människor känner så. Alla människor är unika och vackra på sitt sätt. Vad är det som säger att det som media anser vackert verkligen är det?
Nej, var stolt över dig själv och den du är. Sträck på dig och känn dig vacker även om du går inne på Hajen med smutsiga stallkläder ;).

God natt till er som kommer kunna sova!


Ps:Undra om jag ska unna mig själv att sova på soffan i natt :Ds

Kommentarer
Postat av: sandra

Jag sminkar mej även för min egna skull. Känner mej gladare om man känner sej söt. Vad ska man annars ha en spegel till.

2009-05-27 @ 05:55:45
Postat av: Marlene

Jag går nästan alltid i hästkläder...

Varesig det är på Hajen eller affären här hemma.

Det är ingen som känner igen mig om jag inte har mina ridkläder på mig...haha

2009-05-27 @ 22:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0