"Hemma på våran gata i stan"

Där har vi en väldigt bra sopstation där man kan slänga allt, och då menar jag allt i från hushållssopor till tvapparater. Detta uppskattas och används flitigt och inte bara av oss som bor här tyvärr. På helgerna är detta fantastiska ställe låst och då kommer det folk från hela Varberg med stora släpkärror och bara slänger av allt utanför. Jätteirriterande enligt mig, himmelriket för vissa andra. Det dyker upp hur mycket människor som helst utanför. De står och pratar konstiga språk och rotar runt i andras avlagda saker. De kan gå dit flera gånger samma dag, ofta har de barnvagnar med sig och staplar sakerna i. Jag finner detta beteénde ganska lustigt men även lite olustigt.
Är de så fattiga att de måste ha tag i saker, gillar de äckliga saker eller tillhör det helt enkelt deras kultur? Jag själv blir ju typ äcklad av att gå in på second hand.
Jag hörde faktiskt en historia en gång. En bekant till mig vars pojkvän jobbade på en soptipp var med om detta. Hans chef sa till honom att de skulle vänta till tippen hade stängt och det blev mörkt.
När de slutligen stängde för dagen och mörkret lade sig så kom dom. Det fullkomligt kryllade fram människor från alla håll, de gick in genom ett hål som de klippt upp i stängslet och de började rota omkring i alla sopor. USCH! Man tror ju inte att det är sant men det var det faktiskt. Lite läskigt, ja!


Kommentarer
Postat av: Sandra

En man med moped och släp körde in i vårt sophus härommorgonen. Dom är galna...

2009-05-20 @ 16:56:50
URL: http://sandrastrandberg.blogg.se/
Postat av: Alex

Tro mig jag vet vad du pratar om, håsten kör också den stilen!

2009-05-21 @ 13:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0