Spelling

Jaha, med min sedvanliga tur så är ju naturligtvis E.M.D. konserten inställd i morgon. Känns för jävligt om jag ska vara ärlig. Jag hade verkligen sett fram emot detta, jag hade något att se fram emot för en gångs skull..
Jaja, som en god vän sa till mig i går "jag överlever nog detta också". Trots att det svider något otroligt just nu.

Dagen har varit helt okej. Red ett dressyrpass på sötisen vilket gick bra och hon var samarbetsvillig. Sedan åkte jag förbi min kollega och vän för en kaffepaus innan jobbet. Jag fick kanelbullar och fick sjunga "Imse vimse spindel". Ibland leker verkligen livet :)

Måste bara ta upp detta med stavning lite kort
Jag förstår inte hur dåliga många framförallt ungdomar är på att stava. Det är skrämmande! Hur kan man ha gått i vissa fall 12 år i skolan och stava fel på de mest simpla svenska orden? Det finns hur många exempel som helst.Man borde bli hårdare i skolan när det gäller stavning. Inför rättstavning på schemat igen. Låt eleverna lämna in uppsatser som är handskrivna, där de inte kan använda stavningskontrollen i Word. Tror att det är där problemet ligger, iallafall till stor del. Om datorn stavar åt dom lär dom ju sig aldrig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken E.M.D konsert är inställd? :)

2009-03-27 @ 12:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0