Debatt

Jag vet verkligen inte om jag orkar en gång till. Jag tänker så varje gång jag är på väg in i en ny "mörk" period. Allt känns jättetufft och framför allt känns allt helt meningslöst. Jag vill helst bara vistas hemma eller ute i skogen tillsammans med Misan. Jag känner mig så fruktansvärt ensam.

Jag är ju också medverkande i den heta diskussionen på matildas blogg http://matildahildingsson.blogg.se/2009/march/sa-javla-oproffsigt.html
Jag har redan sagt att jag kanske uttryckte mig lite väl hårt men det var som sagt en reaktion på hopptränarens löjliga uttalande.
det råder en enorm "pajkastning" mellan alla "äger inom hästsporten. Alla snackar skit om alla. Det är också en enorm prestations hets också.  Man ska hoppa högt, högst är bäst. Om man inte vill hoppa 1.20 för att man helt enkelt inte är intresserad eller inte tycker det är roligt då är man en dålig ryttare. Om man inte är intresserad av att tävla då är det ännu värre, då är man helt misslyckad. Jag tycker detta är fruktansvärt tråkigt att höra gång på gång. Jag är inte tävlingsintresserad. Nu har jag lovat vara med i laget men det var för att jag blev tilfrågad eftersom de inte fanns tillräckligt många. Jag har så fruktansvärt höga krav på mig själv att jag inte klarar av att tävla. Jag blir så arg och besviken på mig själv om det inte skulle gå bra. Jag kan älta det i veckor och kan till och med bli så upprörd att jag inte ens vill träna mer.

Jag har min häst först och främst för att ha kul tillsammans med.  Hon är min bästa vän. Uteritter i skogen på långa tyglar  är himmelriket för mig. Träna kan också vara kul någon gång ibland.
Jag anser mig inte vara en sämre ryttare bara för att jag inte är ute efter att tävla MSV eller hoppa lättA. Jag älskar min häst och jag har lagt många timmar på att bygga upp det förtroende och den respekt som vi har för varandra nu. Hon är inte en helt enkel häst trots att vissa verkar tro det, hon har enormt mycket vilja! Jag kan faktiskt med handen på hjärtat säga att jag tycker att hon har blivit riktigt fin och jag brukar inte skryta till skillnad från vissa andra.

Det här med kostnadshysterin orkar jag inte ens gå in på. Dyrast häst är inte bäst. De mest imponerande jag vet är folk som köper riktigt billiga "dåliga" hästar eller hästar med noll förutsättning och får dom riktigt fina. Det tyder på kunskap!!

Slutligen vill jag bara säga att människor med för höga tankar om sig själva är oerhört osmakligt.  Tyder också på extremt dålig självinsikt! Fast å andra sidan är det enormt roligt när ingen håller med dom :)


Me and my little princess


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0