Truth hurts

Det finns så mycket naiva människor utan självinsikt i den här världen att jag blir mörkrädd. Människor som inte inser sina egna begränsningar, människor som aldrig växer upp, människor som ljuger så mycket att de till slut börjar tro på sig själva  m.m 
På många sätt är det synd om dessa individer men mest synd är det ändå om de som stöter på dom genom livet. Man kanske inte ser igenom personen förrän det är för sent & då talar jag mest om mytomanerna. Undra om dessa människor ens tänker på att de ljuger eller om de bara kommer helt naturligt för dom?

Ett gott självförtroende ska man naturligtvis ha men att tro och i vissa fall t.om uttala att man är bättre än någon annan trots att man innerst inne vet att man inte är det, det är bara patetiskt. Skryt är också starkt förknippat med dålig självkänsla. Man måste liksom hävda sig själv hela tiden "titta på mig, här är jag".

Sätt någon annans behov framför dina egna någon gång. Rannsaka dig själv, är du den som du utger dig för att vara? Kan du stå för alla dina åsikter? Om du hela tiden hittar på lögner är du då inte rädd för att sanningen ska uppdagas? Tro mig det gör den, förr eller senare och då skulle inte jag vilja vara i dina skor!


Kommentarer
Postat av: Anonym

sanningen kan vara svår att höra ibland.....

2009-03-26 @ 23:29:34
Postat av: Caroline

Ja visst kan den det, det var ju det jag menade ;) Men om sedan sanningen inte är sann det är då det blir löjligt!

2009-03-26 @ 23:56:14
Postat av: Anonym

Sanningen kanske e sann....

2009-03-27 @ 16:31:17
Postat av: Anonym

I många fall ja. Men i det jag syftade på nej..

2009-03-27 @ 19:28:36
Postat av: Sandra

ni talar i gåtor...

2009-03-28 @ 07:14:41
URL: http://sandrastrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0