Appreciate what you've got

Hmm, varför får jag alltid idétorka när jag sätter mig framför datorn? Jag har alltid massa bra ämnen att skriva om när jag går och filosoferar men när jag väl sätter mig här så är allt som bortblåst.

Idag är det student. Detta innebär att det gått hela sju år sedan jag själv slutade skolan. Helt sanslöst, känns som att det var i går.  Undrar om jag någonsin kommer att känna mig äldre än 18 år? Tveksamt. Speciellt eftersom jag får visa min legitimation nästan alltid när jag ska gå in på puben eller ska köpa något med åldersårsgräns på. Jag tar det som en komplimang brukar jag säga när de unga expediterna kollar på körkortet och rodnar. Det är ju positivt, när jag fyller 50 så kommer jag att se ut som 35!

Jag satt på hästryggen och funderade lite innan  idag. Tänk vad lyckligt lottad jag är. Jag har ett hem, bara det! Jag har faktiskt ett tak över huvudet. Tänk alla som ligger ute på en parkbänk och försöker på alla tänkbara sätt att värja sig från kylan.  Vet ni vad det allra värsta är? Det är hur många miljoner människor i världen som helst som inte har rent vatten att dricka och vi spolar ner vår skit i ett av världens renaste dricksvatten. Fy vilken orättvis värld vi lever i egentligen.
Så även om man ibland känner att man har ett helt uselt liv så får man försöka att stanna upp och tänka efter. Vi har det mycket bättre än vad i allafall 75% av världens befolkning har det!

Nu ska jag lägga mig och läsa samtidigt som regnet smattrar mot rutan. I natt behöver jag inte ens tycka synd om min kära vän sandra som ska ut med tidningarna i rusket. För nu sitter hon i en bil och glassar omkring!


Kommentarer
Postat av: SANDRYA

Haha! Jaa! Du kan först¨å att jag har njutit av att det har regnat inatt :D Yeah! länge leve bilen!

Vi får rida snart :D

2009-06-12 @ 06:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0