Stockholm i mitt hjärta!

Hemma igen. Önskar att jag kunde stannat i ett par veckor till. Har spenderat största delen av resan i en bil men jag har sett massor av vackra saker.

Stockholm är en helt fantastisk stad. Om det är möjligt att man har levt ett liv innan detta så är jag säker på att det är i just Stockholm jag spenderat detta.
Även fast jag är en riktig lantis som är uppväxt i en röd villa ute i buschen så känner jag mig så bekväm och hemma i denna stora stad.
Hade mitt liv sett annorlunda ut och haft andra förutsättningar så hade jag bosatt mig där utan tvekan!
Människorna är så himla trevliga och hjälpsamma och man kan gå överallt utan att någon känner igen en eller kollar konstigt på en. Detta uppskattar jag mycket!

I korta drag så har jag sett

B-kändisar
Hummerlimousiner
Sjukt stora villor
En berömd port ;)
Vackra hus
Massa coopaffärer :)


Jag har också  hört underbar dialekt, ätit så mycket goda saker, sovit i en underbar hotellsäng och besökt grönan.

Kommer skriva mer om resan en annan dag. Här kommer lite bilder i stället.


Vacker vy från Grönalund


en del av söder + ångbåt sett från Grönan


Min vackra man vid vattnet på grönan


Mitt sällskap i väntan på Marcus i en affär på Östermalm


Världens konstigaste,trängsta och mest obehagliga parkeringshus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0