Heute

Alltså, det är alldeles för varmt! Ge mig en AC inomhus tack! Utrota gärna alla förbaskade skitflugor och blinningar med!

Fick med Sandra ut på en ridtur kl 06.00 i morse. Redan då var det varmt! Sandra var trött av vissa förklarliga skäl men det var inte hennes häst! Karmenzita taktade,ruskade på huvudet och gick i passage. Sandra var måttligt road och jag var tvungen att vända huvudet åt andra hållet för att inte visa att jag skrattade åt hennes glada halvtokiga häst.
Kom tillbaka till stallet efter en tur på 1½ timme. Tjejerna fick spendera dagen inomhus eftersom det inte finns någon skugga i deras hage. Jag tycker så himla synd om de hästar som tvingas stå ute i gassande sol utan ha någon möjlighet att få skydd undan solen. Det är många hästar varje år som faktiskt dör utav detta.

Nu ska gå och be till högre makter om att svalka ska anlända!


Kommentarer
Postat av: Sandy

Din lille skitunge som skrattar bakom min rygg ;) Jag ska sätta upp dej på Carmen så ska vi se om du har bättre tålamod med henne ;)

2009-06-30 @ 06:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0