Global fussball okei

Jag har ju varit inne på det här med sport innan. Sitter just nu och kollar lite med ena ögat på en kvalmatch mellan Sverige och Malta. Det absolut roligaste med fotboll tycker jag är när spelarna "filmar".
För er som inte vet vad utrycket betyder så är det kort och rakt när en spleare lägger sig ner och låtsas ha ont. De skriker och vrider sig av smärta på planen när de råkat i närkamp med någon i motståndarlaget. Det roliga är när man sedan ser reprisen i slowmotion och ser att den stackars arme kraken inte ens har blivit nuddad av motspelaren. DET är humor det!

En annan rolig sak är ju suportrarna. När de tycker att deras lag spelar "tråkig" fotboll så buar dom. Ja, dom buar åt sitt egna landslag. Det räcker att en utav spelarna på plan passar bakåt till målvakten så buas det i publiken. Vilken jäkla press dessa små pojkar på plan måste känna egentligen. Jag har sagt det förr men jag kan säga det igen. Det är inte Sverige som spelar fotboll utan det är dom elva killarna inne på plan. Gå in där och gör det bättre själva om ni kan annars tycker jag att ni ska ta och stänga igen matluckan!

Nu verkar det ju i allafall som att det kommer gå vägen för det svenska laget idag. Tur är väl det annars skulle det ju stå "här sviker Källström Sverige" eller något annat banalt på löpsedeln i morgon. Nu kommer det ju i stället att stå "kung Zlatan" trots att han som vanligt inte har gjort något bra alls under hela matchens gång!



Världens mest överskattade fotbollsspelare?

Kommentarer
Postat av: Niko

Han är fruktansvärt överskattad!! Inte minst av sig själv... Skulle sett hans minspel på plan när han inte fick passningarna precis framför fötterna. Vadå? Skulle han-Zlatan, springa???

2009-06-11 @ 01:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0