Black or white

Varit duktig idag också. Klockan 06.30 hoppade jag upp på hyästryggen. Det var vamt men vi hade en mysig tur. Vi red runt ängarna och Misan var pigg och glad, skötte sig super. Vi hade lite tur med för vi träffade bara på två blinningar på hela timmen (dom skickade jag i väg upp till himmelen). Vi rred även igenom ett knäpptyst bostadsområde, jag såg inte en levande själ. Det enda som hördes var misans hovklapper.

Värmen fortsätter hålla Sverige i sitt grepp. Fick höra idag att man inte ska klaga. Det gör ju alla andra på vintern så då klagar jag nu!

En utav världens genom tidernas största ikoner har ju gått ur tiden. Michael Jackson. Jag lyssnade mycket på hans musik när jag var yngre, killen var ju ett geni. Jag har även sett de få intervjuer och dokumentärer som han medverkat i. Han har nog inte haft det lätt och när man såg honom på tv så insåg man att han fortfarande var som ett barn. Det blir väl så när man inte får någon barndom. Han satt där i ett träd på sin nöjesanläggning "Neverland". Han såg ut som ett barn,han pratade som ett barn och betedde sig som ett barn. Jag känner en stor sorg inombords när jag tänker på det, det spelar ingen roll hur många miljarder man har på banken om man har ett trasigt sinne. Tyvärr tror jag att medierna har ett stort ansvar när det gäller detta. Eftersom Michael anses vara en av de största genom tiderna så har han ju aldrig fått vara i fred. Hysterin runt honom har ju alltid varit total!   Olyckligare människa än Michael får man nog leta efter. Vi får bara hoppas att medierna låter hans barn vara i fred nu så att inte de behöver gå samma tragiska väg till mötes. 

Hittade det här framträdandet  i går på You tube. Visste inte att de hade gjort en duett. Riktigt roligt!

http://www.youtube.com/watch?v=kOG8lwvVSmo






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0