Nu är måttet rågat!

Kö,kö,kö. Överallt jag vänt mig idag så har det varit kö.

Det började när jag skulle åka och tanka, det var kö från Hajenrondellen och ändå ner till Lassabacka. Redan då började irritationen gro inom mig. Sedan var det naturligtvis kö till att få den förbannade och svindyra bensinen. Till råga på allt så inträffade det en incident när jag skulle tanka.

Jag avskyr att göra det när det står folk bakom och väntar. Stressad som jag är så skulle jag ju vara effektiviteten själv och skyndar mig så mycket att jag tappar tanklocket som naturligtvis rullar in under bilen. Vig som jag är så fäller jag ihop mig som en fällkniv och försöker krypa in under bilen för att få tag på locket. Detta lyckas naturligtvis inte. Det enda som händer är att mannen bakom antagligen ser hela min röv och att jag får bensin över i princip hela mina byxor. Det var ju bara att bita i det sura äpplet, hoppa in i bilen,köra fram, löpa ut och hämta det förbannade locket igen. Pnsamt!
På väg ut från bensinstationen var det en lång kö naturligtvis och jag var måttligt road. Resterande delen utav färden gick smärtfritt men jag var lagom road.

Varför ska alla turister ge sig in och köra i rondellerna? De fattar ju ingenting ändå, ibland känner jag att jag skulle vilja ställa mig mitt i Lassabackarondellen med en stor banderoll som det står "ÅK HEM" på.

När jag skulle köra hem på min vanliga väg från stallet då var det kö och totalstopp åt båda håll, i TVÅÅKER. Till och med i den hålan så var det kö! Vad är det som händer? Vart är samhället på väg? Nu är jag upprörd, mycket upprörd!


Typ så här såg det ut i stan i dag, en sketen vanlig fredag.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Dom jäkla turisterna som inte vet hur man ska köra bla bla bla... kö kö kö... ett helvete att ta sej in till systembolaget en sån dag! Införskaffa vin på Hajen! kom igen nu carran. fixa detta!

2009-07-11 @ 07:33:50
Postat av: Kajsa

Hej! Det med tankningen skulle kunna vara ett utdrag ur Bridget Jones ;) Du skulle kunna skriva en bok! Skämt åsido...vet hur det kan va med alla turister...men i den här stan (Skövde) finns inte en kotte på sommaren - inte så kul det heller. Välkommen hit i helgen :) Kram

2009-07-13 @ 08:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0