När jag mötte Caroline.

Någonting med detta inlägget är konstigt. Vad undrar ni.
Detta är inte Caroline som skriver. Vill ni ha tillbaka henne så begär jag minst 300 kr.
Skicka in till : Bingolotto, Box 134, 423 99 Göteborg

Detta är Miss X, gästbloggare. Jag är en farlig krigare som är på besök i Varberg. Hur jag mötte Caroline ska jag ta och berätta. Jag stod i kassan på Willys när jag såg mitt mål. In genom dörren kom en rödhårig tjej med ett stort leende. Jag tänkte direkt "she´s the one". Jag gick ur kön och gick bort till Mejeriavdelningen, där Caroline kom in 5 minuter senare. Jag gömde huvudet i gräddhyllan, rädd för att hon skulle se mej. Hon gick förbi mej, en svag doft av Axe svepte förbi. Caroline gick mot kassan, jag gick efter. Jag vågade till och med stå bakom henne i kön. Hon såg mej ändå inte. Plötsligt händer det. Caroline skulle lägga upp varorna på bandet, då hon tappar ett grönt äpple! Jag böjer mej ner för att ta upp äpplet, jag lägger det på bandet.
"-Ge fan i mitt äpple!" sa Caroline.
"-Förlåt.. jag ville bara hjälpa till...", sa jag.

"-Skojar bara", sa Caroline. Hon tog ett bett i äpplet men tyckte inte det var gott så hon lade äpplet i min korg. Hon tvingade mej att köpa det mosade äpplet!! Som dessutom HON hade ätit av.
Caroline gick vickades med rumpan ut ur Willys, satte sej i sin PMS bil och körde iväg.
Jag sprang ut till min Jeep och drog iväg som bara man kan göra på tvspel. Det dröjde inte länge förrän polisen var efter mej. "Shit pommesfrites!" tänkte jag. Hur ska jag klara detta?
Jag svängde av under viadukten och vidare mot Sörse. Jag körde över räcken och in i påskbergsskogen. Många löpare stannade upp och tittade. "Är vi med i en film" tänkte de. Jag vevade ner rutan och skrek "NEEEJJ! Detta är på riktigt!"
Jag skakade av mej polisen, och stod nu på Caroline parkering. Sakta gick jag mot Carolines trappuppgång där jag möttes av en skrämmande grå katt som hette Oskar. gick uppför trappan, knackade på dörren.

Caroline öppnade dörren. Våra blickar möttes och jag såg rädslan stiga inom Caroline. Vart skulle hon rymma, vart skulle hon ta vägen... Vem kunde rädda henne. INGEN. Jag gick in genom dörren. Caroline stod förstenad och hakan ramlade nästan i golvet. Jag tog upp min väska, och drog fram ett nässpray. "Följ efter mej", sa jag.
Caroline var förtrollad och hennes hungriga ögon kunde inte släppa blicken från nässprayet. Hon var som fången i min fälla. Allt gick som planerat.

Nu undrar ni vart jag har fört Caroline, men ni ser. Det är ju inte svårt att lista ut ifall jag säger det, eller hur?
Följ bloggen, så kanske ni får reda på imorgon. Men som sagt 300 kronor.


Smsa RÄDDACAROLINE till nummer 123 45 (kostar endast 300 kr)
Ring 07979288 8282 och säg "jag vill rädda Caroline" (endast 300 kr)

Fortsättning följer...

Med hemliga hälsningar från Miss X.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0