Don't speak!

Jaha, så var ännu en måndag överstökad. Den gick fort och har faktiskt varit riktigt trevlig. Ibland verkligen älskar jag mitt jobb! Har dessutom fått reda på en massa smaskiga hemligheter idag. Jag riktigt bubblar över nu så smaskiga är dom. Men jag säger inget, är tyst som en liten mus!

Har även idag funderat en hel del, jag är väldigt bra på det. Jag funderar och filosoferar över livets betänkligheter. Fint ord det där, och avancerat. Jag gillar "avancerade" ord. Så som empatisk,vokabulär,horribelt.. detta är ju egentligen inga konstiga ord men det är ju ingen som förstår när jag använder dom, jag måste vara oerhört gammaldags. Jag får helt enkelt börja prata som man gör här i Varberg och speciellt ute på landet. Ett par exempel.

* "Jag var hemma hos han igår".  Underbart, helt fantastiskt hur denna "han" figurerar överallt och hela tiden.

* "Jag hittar inte nycklen till cyklen". Det kanske är en ny form av ordet cykel! Cykel,cyklen,cykelen (som vissa också säger). Ja så måste det ju vara, mitt dumhuvud!

* "Aj, jag skärde mig".  Oj,oj, det måste gjort ont, men inte lika ont som det gör i mina öron när jag hör det ordet.

Håll i er för nu kommer min absoluta favorit

* "Vad ska man med domma till?". Hallå,DOMMA!? Man kan ju inte säga så!! Hör ni inte hur fel det låter?

Nej, det måste jag säga, jag är enormt tacksam över att mina föräldrar har lärt mig att tala ordentlig svenska. Man kanske skulle starta en språkkurs?


Kommentarer
Postat av: sandybandy

haha jag säger både "skärde" och "domma" :D det låter bra. och jag säger "grovare" oxå fast det heter grövre. Vissa ord som skall vara låter bara inte bra, Då får man prata sitt egna lilla språk :) Vad är det för hemligheter på jobbet? Hörs sen.

2009-01-27 @ 06:14:25
URL: http://sandrastrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0