Spring i benen!

Har varit ute och konditionstränat min häst på en nerlagd travbana idag. Det var härligt, det kändes nästan som vår i luften.  Undra just vem som tyckte det var jobbigast att träna, jag eller hon..
Den som säger att ridning inte är någon träning får gärna låna min häst och ge sig ut ett par varv. Du tränar hela kroppen vill jag lova. Haha, tror inte direkt bromsen på min "havremoppe" skulle gå igenom en besiktning, den tar alldeles för dåligt ;). Men det är en underbar känsla att sitta där uppe och bara känna hur oerhört lycklig hon är över att verkligen få springa av sig. Tänk att ett så stort djur som ändå väger ca: 500kg låter mig sitta där och bestämma vad hon ska göra. Tycker det är rätt så coolt när man tänker på det, de skulle lika gärna kunna slänga av oss och trampa på oss om de hade velat. Men de gör dom inte, snälla djur! Jag brukar skoja om det. Jag har ett djur på fem kg sen har jag ett på 500 kg och det man ska vara rädd för är utan tvekan det på fem kg, HON är ilsk! Men hästen, hon är verkligen hur snäll som helst! Har aldrig ens visat en tendens till att vara arg på mig!


Så här svettig och lerig blir man efter ett härligt träningspass på travbanan!


Försökte ta en bild på mig och Misan men det gick inte så bra, hon har för stort huvud:)
Här är vi iallafall tillsammmans med "min" katt Milton.


Jag trodde min häst skulle rulla sig men eftersom hon inte tycker om att bli blöt så struntade hon i det.
I stället var det hagkompisen Karmenzita som stod för underhållningen!

Kommentarer
Postat av: Sandy

UNDERBART!

2009-01-21 @ 21:04:58
URL: http://sandrastrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0