"Vända kappan efter vinden"

En sak som jag och en av mina vänner diskuterat en del är det här med folk som ändrar personlighet och beteénde drastiskt så fort någon speciell människa är i närheten. Detta är något jag nu tänkte ägna detta blogginlägg åt.

Att man beter sig olika beroende på vem man umgås med är inga konstigheter. Vissa människor gör en gladare än andra t.ex. Men när man helt skiftar personlighet och till och med i vissa fall beter sig illa mot andra i sin omgivning det är då det börjar bli konstigt.
Ofta beror detta nog på att man vill "fjäska" och ställa sig in hos någon. Om man förstår att man har något att vinna genom att vara övertrevlig mot en annan människa. Denna person kanske har stort inflytande någonstans,känner någon speciell eller har en rik pappa. Jag kommer ihåg när jag själv gick i skolan. Vissa elever visste inga gränser när det kom till att fjäska in sig hos läraren, de fanns till och med de som sprang och servade dom med kaffe!? Herregud säger jag bara. Är de så "dåliga" i ett ämne så förtjänar de inte ett högre betyg bara för att de råkar slicka läraren i röven.
Detta beteénde faktiskt ganska tragiskt och grundar sig säkert i någon slags osäkerhet. Man måste på något sätt "hävda" sig själv. Jag kallar det falskhet och det är något jag absolut inte stödjer. Man ska naturligtvis vara trevlig mot sina lärare/anställda/vänner vad det nu än gäller men det finns gränser. Det får inte gå ut över andra så att de blir lidande. Men det är väl som vanligt den underbara egoismen i samhället som styr!

Kommentarer
Postat av: Sandy

Helt rätt! blir så tröttsamt på sånt folk!

2009-01-21 @ 05:49:59
URL: http://sandrastrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0