Underbara amerikaner!

Jag har en riktig slapp förmiddag idag. Ska inte iväg till stallet förrän om ett par timmar. Jag sitter här i min soffa,datorn i knät och kaffemuggen jämte,härligt. Tvn står på, vem är i rutan om inte alla amerikaners favorit, Oprah!
Just nu står det en man framför en stor skärm och förklarar hur det går till att tillverka en produkt. Från råvarustadiet till konsument. Han meddelar den hänförda publiken att tillverkarna lägger på massa procent på vägen, att varan blir mycket dyrare i affären än vad den är att tillverka. Amerikanerna spärrar upp ögonen och skakar förvånat och besviket på huvudena. Hur kan detta vara så? Det är ju helt sanslöst.
Jag ler lite här i soffan och tänker för mig själv att jag är nog rätt smart ändå..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0