"Magsjuka" & ärtsoppa

Usch, jag sitter här i soffan och verkligen känner att det börjar göra ont i magen. Det är just nu två människor i min "närhet" som har maginfluensa. Hade detta varit för ett par år sedan hade jag flytt fältet. Jag var hysteriskt rädd för att kräkas. Hörde jag ens talas om någon som mådde illa eller hade ont i magen så började jag att kallsvettas. Men nu klarar jag tack och lov av att hantera det. Men nu känner jag att jag visst börjar må lite illa. Inbillningssjukan kallas det.

Jag gjorde ju tydligen bort mig lite när jag pratade om det där med "bilning". Jag har verkligen aldrig hört talas om att det skulle ha med borrning att göra och jag förstår inte alls logiken i det. Men nästa gång jag går till tandläkaren ska jag säga till dem att "snälla bila inte i min tand".  Då kanske man får rabatt med, eller en enkel biljett till Hispan som min mor brukar säga... 

Dagen har flutit på utan större incidenter. Har jobbat,ridit och ätit pannkakor som Marcus gjorde till mig, smaskens. Men jag var tvungen att äta ärtsoppan först annars blev det minsann inga pannkakor klargjorde han. Det gjorde inget för jag gillar ärtsoppa, men det måste vara senap i!

Kom förresten på ett till favoritord, Acetylsalicylsyra! Bara smaka på det ordet, helt underbart.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Acetylsalicylsyra! ett otroligt vackert ord! (: fast inte lika fint som salpetersyra (;

2009-01-28 @ 15:06:51
URL: http://matildahildingsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0