Animal rights

Vet ni vad som är det allra roligaste med fester? Att man får reda på en massa smarriga fakta om människor.  hahaha..


Sitter just nu i soffan. som vanligt med kaffemuggen jämte mig och Oprah på tvn. Idag har amerikanerna kommit på att djuren de äter inte lever ett lyxliv innan de hamnar i de naiva amerikanernas magar.
Herregud säger jag bara, har dom kommit på det nu? Det är ju skrattretande. De som sitter i publiken tittar med stora ögon på bildskärmen där en repporter besöker en hönsfarm. Hönser sitter i burar! Man ser en kvinna skaka på huvudet,en annan sätter upp händerna framför ansiktet och klämmer fram en tår.

Är detta sant undrar jag, är dom verkligen så inskränkta och ovetandes i det landet? Eller är det en fasad? Ska de kanske reagera med chock när de ser människor eller djur som har det svårt? Jag hoppas ju för mänsklighetens skull att det är en fasad men jag tror tyvärr inte att det är så.

Även djur i sverige har det svårt, det tror jag alla vet. Men vet ni att det i en helt vanlig hästbox får stå jag tror det är sex stycken fullvuxna tjurar? Det är sjukt... Det får bara stå en häst och då är det 1000 regler som gäller men sex stycken tjurar. Jag har sett det en gång, de stod på varandra!!! Vad är det som gör att en häst är mer värd än en tjur? Det är ju djur bägge två och ungefär samma storlek. Detta tåls att tänka på tycker jag! överhuvudtaget tycker jag att alla djur borde behandlas med samma respekt. De ska kunna röra på sig ordentligt och bo i en så ren miljö som möjligt! Usch, nu blev jag upprörd,igen....



Vill man äta en gris som bott i i en sådan här bur i två år????

Kommentarer
Postat av: SANDY

nää usch, vi blir vegetarianer!

2009-02-10 @ 21:30:21
Postat av: marlene

håller med dig, djuren mår inte bra!!!

"våra" grisar hemma bor 5st i en stor box. På både gått och ont e dom inte kvar så länge..Tcka vet jag lösgående djur!!

Det där med att fulla männinskor snackar...Det ska man ta med en nypa salt...Av en fjäder blir det en höna..:)

Och oftast så är det då dom ljuger lika bra som en häst travar..hihi

2009-02-11 @ 14:16:41
Postat av: marlene

när folk e fulla, e då dom snackar som mest skit...

Vissa iaf....

tänk på talesättet: Av en fjäder blir det en hel höna..

Ha det bäst

2009-02-11 @ 14:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0