Tvättstugeintriger

Jaha, så var snön borta igen. Skönt det! Snö är fint men jobbigt.
Idag är det ridning,jobb och tvättning som står på schemat. Tänkt att något kan vara så ofattbart tråkigt som att tvätta. Eller det tråkiga är väl att släpa det fram och tillbaka till tvättstugan. Jag vill ha en egen tvättmaskin.

Det här med tvättstugor kan annars vara ett ganska så intressant ställe. Det har förekommit en del bråk, vi har bland annat ett hål in i väggen på ett ställe.
Jag kan förstå att irritation upstår. Om jag kommer ner kl 17.00 då min tvättid börjar och finner att det tvättas i en utav maskinerna blir jag också irriterad. Jag väntar i ett par minuter, sedan sliter jag ut tvätten och kör ut den i korridoren så får den stå där och rinna.
Efteråt känner jag mig som en riktigt elak människa och får dåligt samvete. Oftast kommer det en liten utländsk kvinna och ser allmänt förskräckt ut. Jag försöker förklara men hon förstår inte svenska så hon ser bara ledsen ut.

I vår tvättstuga sitter det också en lapp över papperskorgen "släng inte tomma tvättmedelsförpackningar här, dessa får du ta med dig ut i sophuset".  No way tänker jag och tar bestämt min tomma förpackning och placerar strategiskt längst upp i påsen. Finns det en papperskorg så tänker jag använda den till mitt skräp.
Så det så!


Kommentarer
Postat av: Sandya

Vad dåligt! Klart man måste få slänga sin förpackning i tvättstugan. Det gör allti jag :D Det tror jag vi får med.

2009-02-05 @ 16:30:59
URL: http://sandrastrandberg.blogg.se/
Postat av: martina

Haha, ja fasen alltså, tvättstuge-intrigerna! Vist är det irriterande med människor som stannar längre än dom ska, man får ju faktiskt planera sin tid om man nu har typ 4 h på sig att tvätta. När jag o J bodde på håsten så kunde man dock inte sätta igång maskinen så att den avslutades efter tvättidens slut.



En gång va det en som hade slängt ren tvätt på golvet utanför en av tvätt-stugorna. Lagom glad man hade blivit. Jag har även vart en av dom som satt upp lappen: "Min morsa jobbar inte här, tydligen inte din heller, gör rent efter dig... bla bla bla!" Gemensam tvättstuga gör en fan bitter alltså, förstår din önskan om en egen tvättmaskin.



Ha det fint!

2009-02-08 @ 20:15:56
URL: http://bengtssonm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0