This is who Iam

Snodde den här idén från min vän Sandra http://sandrastrandberg.blogg.se/.

Vem är jag? 

Jo jag är tjejen på 25 år som fortfarande får visa legitimation när jag köper cigaretter. Jag önskar att jag kunde vara 15 år igen då man hade sådär riktigt kul. Jag tycker livet är svårare än det egentligen är, eller så är mitt liv svårare än vad det egentligen borde vara.  Jag samlar på tändare vilket inte går så bra eftersom jag använder dom och de försvinner i stället. Min favoritfärg är lila, men jag klär inte så bra i det. Jag hatade min hårfärg de första 17 åren utav mitt liv och har därför haft det färgat. Allt från ljubrunt till svart till violett.

Jag är den känslomässiga tjejen som alltid tar extra hårt på motgångar. Älskar jag någon gör jag det för alltid. Jag gör allt för de som står mig nära men jag litar inte på någon. Inte ens mig själv. Jag är också tjejen som alla alltid kunnat utnyttja eftersom jag är alldeles för givmild. Jag blir sällan arg men när jag blir det bör man inte stå i vägen. Detta inträffar kanske två-tre gånger om året.  Jag är den oroliga tjejen som alltid tänker att hemska saker ska inträffa. Detta är något jag levt med under hela min uppväxt. Min största rädsla är att förlora de som står mig närmast.Jag träffade Marcus när jag var femår, han är min själsfrände.  Min häst är otroligt viktig för mig, efter Marcus så kommer hon. Min allra bästa vän!

Jag älskar broccoli men äter helst inte skaldjur. Det bästa som finns är choklad!  Det första jag gör på morgonen är att sätta igång kaffebryggaren.

Jag anser mig själv vara en relativt intelligent människa med högre EQ än de flesta andra människor (emotionell intelligens). Jag anser detta vara något som de flesta borde bli bättre på. Jag har inget lokalsinne överhuvudtaget!
Min största fobi är paddor. Dessa djur är så äckliga att jag mår fysiskt dåligt när jag ser dem. Detta grundar sig nog i en incident som inträffade då jag var ca:10 år gammal. Jag traskade glatt hem från skolan en dag då jag bodde fem minuters gångväg från skolan. Jag minns så väl att jag hade mina vita gummistövlar på mig. Det var på den tiden man kunde gå klädd hur man ville i skolan. I allafall så kommer jag vid grannens hus då jag hör världens äckligaste kras. Då har jag trampat ihjäl en stor,fet padda med mina gummistövlar! Usch, jag ryser av bara tanken.

Jag är också tjejen som älskar att sova, gärna 10 timmar varje natt.
Jag är ingen naturmänniska och jag avskyr att gå ute i skogen. På hästryggen är det mysigt men inte till fots. Det är bara tidskrävande, ansträngande och det ger mig verkligen ingenting förutom möjligtvis en fästing.
Att jogga är härligt tycker jag, men att gå är fruktansvärt långtråkigt.
Jag har fruktansvärt dåligt tålamod och vill att allt ska gå snabbt. Samtidigt är jag väldigt envis och ger mig sällan.

Jag avgudar Danny, men tycker inte om Ola. När Danny är i närheten så blir jag som en 13 åring.  Han bara gör mig sådan helt enkelt.
Jag fäster mig väldigt lätt vid både människor och ting. När min första bil var tvungen att åka till himmelen så grät jag floder och jag saknar "henne" fortfarande. Jag är en extrem vanemänniska. Jag vill ha allt som "vanligt". När jag var yngre och möblerade om rummet så kunde jag inte sova för det kändes inte som det brukade. Så det slutade oftast med att jag mitt i natten möblerade tillbaka allt igen.
Jag saknar huset som jag bodde i när jag var liten och jag drömmer ofta om det på nätterna.

I framtiden vill jag bo på landet (helst inte Tvååker). Jag vill ha ett stall med hagar till som är precis utanför köksfönstret så att jag kan öppna det och ge Misan en morot på morgonen. Jag är nöjd med mitt jobb men liter mer pengar hade inte suttit fel. Mitt drömyrke är psykolog men vem orkar plugga så mycket? Psykologer är förresten ganska så konstiga, fast min är rätt läcker.
Jag gillar bilar. Snygga och snabba ska de vara och helst japanska. Jag kan både pumpa däck,byta däck, kolla oljan (skulle nog kunna byta olja och filter själv med om jag var tvungen), detta är inga svåra saker men tjejer verkar inte kunna sådant i allmänhet.

Jag tycker inte om Varberg och speciellt inte på sommaren. Det är alldeles för mycket folk här då, man kan inte ens komma fram med bilen. Jag bor tre km från centrum men är där kanske tre-fyra gånger om året. Alla känner alla i den här stan. Jag har också en stor fobi för att gå på stan ensam. Det känns som att alla tittar på mig. Ska jag gå in i en effär kollar jag alltid att det är någon mer där inne så att affärsbiträdet inte kommer stå och granska mig. Annars är Varberg en vacker stad faktiskt. Jag tycker inte heller om Göteborg, kan inte riktigt sätta fingret på varför. Däremot så älskar jag Stockholm och skulle mycket väl kunna tänka mig att bo där om min livssituation hade sett annorlunda ut!

Min högsta dröm är att få åka till USA och då speciellt Florida. Där bor Brian o Backstreetboys. USA är ett land som verkligen fashinerar mig. jag hoppas verkligen att jag någon gång kommer att ha råd att åka dit. ´
Jag tycker inte om sommaren, det är alldeles för varmt då. AC är en mycket bra uppfinning!

Jag är beroende av nässpray, jag biter mig alltid på insidan av läppen och jag gnisslar tänder. Jag älskar att läsa böcker och löser även korsord ibland. Jag hatar att laga mat, men tycker att det kan vara kul att städa. Jag kollar gärna på dokumentärer på tv men hoppar gärna över nyheterna. Jag förstår mig inte på människor som  måste ägna så mycket tid åt sitt utséende. Sminka sig för att gå och handla, oerhört löjligt.

Ja, vill ni veta något mer om mig så är det bara att fråga. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men någonstans måste man sätta stopp.


Jag till höger, lillasyster Linnea till vänster

Kommentarer
Postat av: Martina

Du glömde ju skriva om våra bästa år

2009-02-02 @ 12:53:46
Postat av: Sandy

Yeah tufft ! Visste nästan allt ;D

2009-02-02 @ 18:48:50
URL: http://sandrastrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0