Spektaklet

Okej då ska vi se vad vi tyckte om lördagens spektakel.
Som ni säkert alla vet så är jag ju ett stor beundrare av Danny som är en del av E.M.D. Jag var ändå väldigt skeptisk till att de skulle medverka i melodifestivalen. När jag sedan hörde titeln på låten "baby goodbye" då visste jag inte ens om jag ville titta.
Iallafall satt jag där i min slitna Klippansoffa tillsammans med Marcus,Lina och Sandra. Kladdkakan var bakad och chipsen var köpta. När det var dags för E.M.D. satt jag och bet på naglarna och verkligen hoppades på att det inte skulle bli ett fiasko .De kommer ut på scenen i frack och hatt!? Jag lovar jag skämdes alltså,så fruktansvärt fult. Men låten förvånade mig faktiskt. Riktigt trevlig och trallvänlig och klart den bästa utav bidragen. 

Om jag ska säga något om de andra bidragen så var väl Velvet i såfall den som var näst bäst. Molly Sandéns låt var väldigt slätstruken och det kändes som att tjejen inte helt fixade pressen, det skar sig lite här och var i bland. 

BWO vet jag inte ens vad jag ska säga om. Alexander Bard behöver tydligt proffessionell  hjälp. Psykiskt alltså. Kommer in i ridhjälm,ridstövlar m.m. Han har verkligen riktigt höga tankar om sig själv den "mannen".  finns det verkligen någon där ute som tycker han är något att hänga i granen? 

Mikael Rickfors, stackaren. Han satt och rynkade pannan hela kvällen. Hans låt lät precis som "jag ska köpa vingar för pengarna".  Vet inte riktigt vad jag ska säga mer,tragisk.

Sedan undrar jag lite varför man får ställa upp i svenska melodifestivalen och sjunga på grekiska? Helt sanslöst och oerhört irriterande. Att hon dessutom såg ut som en sliten överblonderad barbie gjorde ju inte saken bättre.

Nej over all får jag nog säga att rätt låtar gick vidare. Synd bara att Danny inte skippade de andra två och stod själv på scenen, det är ju han som gör hel showen ändå ;)


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej!

Jag kan inte annat än att hålla med dig om hela den här grejen. Ridhjälmsnissen, vingar för pengarna, grekiskan och EMD (Danny)! De vinner nog hela grejen.

Kram

2009-02-23 @ 11:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0