Fortsättning på ett mycket viktigt ämne

Jag ska fortsätta at prata lite om det här med djur och deras rättigheter.

Det finns ju många vegetarianer i världen, det är inget fel med det även om jag aldrig skulle klara av att vara det. Men en sak jag verkligen inte förstår är de som säger "men jag äter kyckling och fisk".  Jag blir lika konfunderad varje gång jag hör det och vill verkligen fråga men jag är alldeles för väl uppfostrad för det. Hur tänker man då? Jag antar att man oftast är vegetarian pga att man tänker på djuren och deras bästa. Men varför skulle det vara värre att äta en gris än en kyckling eller torsk? Ska man vara ärlig så har nog grisen oftast haft det bättre än en kyckling. Nej, det där kallar jag  dubbelmoral!  
Fisken och kycklingen har också känsel,jag lovar. Har ni sett hur en fisk ser ut när den ligger och kippar efter luft?

I mina ögon bör man behandla alla djur med respekt. Jag försöker att handla produkter där jag vet att djuren iallafall haft det ok. Jag köper bara ägg från frigående höns och bara svenskt kött. Jag skulle aldrig i mitt liv köpa en päls, men ja, jag vet att jag har andra skinnprodukter t.ex skor och skärp.

Lagarna som ska skydda djuren i vårt land måste skärpas. Det finns inte ens en lag som förbjuder tidelag, hur sjukt är inte det?

Man måste se över hur djuren på våra bondgårdar har det. Istället för att åka runt och kontrollera så hästarna inte har två cm för lågt i tak så kolla t.ex hur tjurarna mår när de står på varandra täckta i sin egen avföring.


Kommentarer
Postat av: Sandy

helt rätt ! Helt rätt!

2009-02-11 @ 18:28:44
URL: http://sandrastrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0