"Det luktar skit"

Jag har dragit på mig någon slags nackspärr. Inte det minsta roligt. Men det hindrar då inte mig! Jag har minsann ridit en timmes dressyr idag och fy f*n vad min lilla häst går bra! Hon fick bara beröm hela timmen. Visst var hon lite bestämd någon gång men överlag gick hon som en klocka. Min duktiga lilla tjej!

Efter ridturen var det jobb som stod på schemat. Det gick bra men eleverna undrade var det var för fel på mig eftersom jag såg så stel ut. Jag kan nämligen bara vrida huvudet åt höger. Haha, jag känner mig som en robot ungefär.

Var på mitt älskade Willys efter jobbet. Det är alltid lika roligt att se människors reaktioner när man kommer in i sina ridkläder.  Vissa rynkar på näsan och kollar snett. Det roligaste är unga killar som ska vara lite coola och kläcker ur sig "det luktar skit". En gång var jag lika cool och svarade "ja du har näsan för nära munnen". Coolt sagt av en 25 åring va!? Nja, inte ett av mina stoltaste ögonblick kanske..
Jag kan förstå att folk som är allergiska reagerar men om man tänker efter så så finns det andra saker som är värre. Jag kan ju säga att mina vanliga kläder borde vara mycker mer alergiframkallande eftersom de är helt indränkta i katthår, det är det ingen som säger något om. Eller tanter som sprutar på sig så mycket  parfym att en "vanlig" människa får ett astmaanfall av att gå förbi.  Det måste väl ändå vara värre än lite hästlukt? Eller?

Kommentarer
Postat av: sandy pandy

dessa tanter är förfärliga!

2009-02-04 @ 21:17:04
URL: http://sandrastrandberg.blogg.se/
Postat av: sandy pandy

dessa tanter är förfärliga!

2009-02-04 @ 21:17:49
URL: http://sandrastrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0