I'm alive

För alla er som undrar, ja jag lever. Lektionen gick sådär. Misan var alldeles för pigg, speciellt var hon svårbromsad i högervarvet som vanligt. Kanske inte är så konstigt eftersom hon älskar att hoppa men inte får göra det mer än Men jag tänker icke sätta på ett skarpare bett på min lilla skrutt. Så fint som hon går nu i dressyren då vill jag inte in och greja i munnen på henne. Dessutom skulle jag känna mig så elak om hon fick ett hemskt bett i munnen, har haft det förr och det skäms jag för. I allafall pessoabettet som man nu vet inte är ett bra bett.
Nu är nästa steg kiropraktorn i helgen för att kolla att hon inte har någon låsning eller att ischiasen är på gång tillbaka. Är allt okej så ska vi börja träna ordentligt nu och även lägga in mer markarbetsträning. Måste få tag på en ny sadel också eftersom den inte ligger bra (hoppsadeln) min dressyrsadel gör jag mig aldrig av med.
Så om någon har 5-6000 till övers så säg till!

Idag har jag en slappis förmiddag. Ska till stallet senare och rida ut en sväng med Sandra och Carmen. Efter det är det möte med Div3 dressyr. Ska bli kul. Ser fram emot det nu. Iallafall om hon går som hon har gjort nu sista tiden.

Nu blev det en hel blogg bara om min häst.  Ska se om jag hittar något att irritera mig på senare som jag kan blogga om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0