What a waste on nature

Allt på datorn går helt segt idag. Känns som om man satt och surfade på ett 56k modem som på den gamla goda tiden. Man hinner koka kaffe under tiden en sida laddas. Kommer ni ihåg? Man tyckte att det var helt fantastiskt om man kunde lada ner en hel mp3 låt på 3.5 mb på bara en timme!!! Man använde programmet ICQ där man chattade med varandra och för er som var med på den tiden, man glömmer aldrig det där ljudet när man fick ett nytt meddelande, eller hur!?  Något man aldrig heller glömmer är ju ljudet av när modemet skulle koppla upp. Ja herregud, nu satt jag och blev alldeles nostalgisk här i min vita Klippansoffa.

Ser ut som att vintern har bestämt sig för att stanna nu. Finner detta oerhört onödigt. Snödropparna som höll på att slå ut i rabatterna utanför har nu vissnat igen. Jag som hade lagt undan hästens tjockaste vintertäcke fick glatt traska ner i källaren och dra fram det igen och jag ser gladeligen fram emot morgondagen då jag kommer få leda min häst till ridhuset och antagligen slå halvt ihjäl mig. I-lands problem jag vet men dock så jobbigt för mig! Obs ironi.

Marcus har förresten köpt världens mest meningslösa pryl. En mini dammsugare till tangentbordet. Bara själva grejen fick ju mig att fullständigt knäcka mig men detta var en alldeles nödvändig pryl enligt min sambo. Han såg så stolt ut när han pluggade in den i USB-porten och satte igång. Då inträffade det allra roligaste, den hade verkligen noll sug effekt. Det  hände ingenting. Inombords tyckte jag ju att det var oerhört underhållande men Marcus såg så ledsen ut att jag var tvungen att klappa honom lite på axeln och säga att den var jättefin ändå!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Hallå!!! snacka inte skit om min fina USB-dammsugare ;-) Puss!

2009-02-19 @ 16:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0