Årets största spektakel

Man läser överallt i tidningarna om "melodifestivalen som blev en flopp". Nu såg jag ju inte själva spektaklet men de står ju så varje år. Det är alltid något som gör någon upprörd och så är hela cirkusen igång. Det är röstningsskandaler och folk som är i tårar. Det hela är så otroligt töntigt. Resultatet blir väl som det blir. Det spelar inte så stor roll. Sverige kommer ändå aldrig ha chansen att vinna finalen ändå,vi är alldeles för "vanliga" och alla öststadsländer röstar på varandra.
Jag personligen tyckte bättre om melodifestivalen förr då det var en tävling bara. Nu blir det så fruktansvärt långtråkigt och uttjatat. Det är hur många deltävlingar och andra chanser som helst.
Det absolut värsta med melodifestivalen är när sedan låtarna börjar spelas på radion. De Spelas sönder och man spyr i princip när man hör dom.
Jag ser fram emot deltävlingen när E.M.D. ska vara med trots att jag egentligen inte tycker att de borde vara med. Varför förstöra sitt rykte på det viset och ställa upp i det fiaskot? Men det är ju trots allt lika roligt att se Danny på tv. Då är det dags för "största möjliga tystnad" och haklappen åker fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0