Animalrights

Hökörning står på schemat idag. Det är ju alltid lika spännande. Vilket humör är högubben på, kommer vi klara av att backa,håller loftet?? Idag är det bara jag och Sandra också så frågan om backningen blir genast ännu mer intressant. 
Det är konstigt hur mycket tid och pengar man lägger ner på en häst man inte ens vill ha. Men jag hoppas att någon köper henne snart.  Helst innan jul så jag slipper alla helgfodringar ;)

Jag har egentligen inget speciellt att skriva om. Eller egentligen är jag full utav åsikter och insikter men jag orkar inte ta debatten som sedan kommer. Det är en del fall utav djurplågeri som håller på att utredas i Sverige på olika djurraser. Detta är en utav mina hjärtefrågor och jag hoppas verkligen att de skyldiga får sina straff. De borde aldrig mer få vara i närheten av ett djur, inte ens en mygga! Som jag skrev innan, jag har en häst som jag inte känner speciellt mycket för och som jag inte vill ha men ändå tar jag hand om henne på absolut bästa sätt. Djuren förlitar sig på oss, då måste vi ta vårt ansvar!
Ett bra straff för de som är skyldiga hade varit att behandla dom på samma sätt. Låt dom ligga med stora sår,utan mat i en trång spilta eller om de inte springer tillräckligt fort ge dom en elstöt i röven så att dom springer för livet.
Jag kan också tillägga att alla människor är oskyldiga tills dess att motsatsen är bevisad. Vi får väl se vad utgången blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0