Maybe I'm just an imbecil

Jag har ju tydligen upprörd en del genom att påpeka att jag inte tyckte det var vidare trevligt att visa en häst som blir påkörd av en bil och flyger i luften.
Anledningen till att jag en kommenterade det hela var för att i vår lokala tidning finns det ofta bilder på döda djur men jag har aldig hittills sett en bild på en död människa. Jag vill inte se något utav det, vad är det för mening med att ha en hel framsida med en stolt jägare som poserar jämte en blodig älg?  Finns det verkligen någon som kan tycka att det är tilltalande? Upenbarligen,ja. Lite sjukt om ni frågar mig. Ungefär lika sjukt som den förbannade hetsjakten som uppstår så fort en björn "attackerar" en människa. Då ska den stackars björnen sökas upp och dödas trots att den inte gjort något "fel", den har bara agerat helt naturligt.

Jag kanske anses som helt hjärndöd men jag vet att det finns många som håller med mig. För mig är djur lika värdefulla som människor. Det är min åsikt,mina känslor och jag tycker faktiskt i sanningens namn riktigt synd om de människor som aldrig fått uppleva den kärlek som kan uppstå mellan en människa och ett djur.

Kommentarer
Postat av: Sadndra

HELT RÄTT !!

2009-08-22 @ 06:02:28
Postat av: Matilda

Håller med!!

det är sjukt att visa massa blodiga djur i tidningar, man mår ju bara dåligt :s

2009-08-22 @ 13:45:15
Postat av: Emeline

Du har helt rätt håller med!

2009-08-22 @ 22:54:01
Postat av: Marlene

Håller med. Men det e lika hemskt med alla krig där okyldiga människor blir skadade, halva kroppen bortbombade, om inte värre..Jakten behövs tyvärr, men inte dessa krig. Visst inte kul att se nått "levande" väsen blodig i massmedia men det e nått vi måste tyvärr leva med..Tack å lov har vi valmöjligheten att inte läsa, se på detta om vi inte vill..

Kram på er alla :)

2009-08-23 @ 18:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0