Explain

Snälla,förklara en sak för mig. Varför ser inte dessa "experter" någonting? Visst, jag är absolut inget expert själv  på att rida men jag är ta mig fan bättre än en snorunge som spöar upp sina hästar på framridningen så att de blöder. TRÖTTSAMT är ordet! Öppna ögonen, inse!
Jag är van vid att ingen tror att jag kan, det får mig bara att bli ännu mer motiverad. Misan lärde mig en jäkla massa och även om jag aldrig kommer bli någon Grand prix ryttare så har jag något som många andra ryttare inte har, känsla!  Jag känner vad hästen orkar och om den inte vill. Jag behandlar alltid hästen med respekt och jag skulle aldrig,ALDRIG sparka en häst med sporrarna eller slå den med ett spö.  Det finns någonting som kallas ömsesidig respekt. En häst är ett djur med känslor som alla levande varelser, inga jäkla maskiner som är gjorda för att vara oss människor till lags.
Tänk om bara "experterna" kunde se till de som rider på känsla i stället för till de som rider med makt på rädda hästar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0