Heat and soccer

Jag har aldrig tidigare tagit allt det här klimathotsnacket på allvar, men det här är ju inte normalt. 23 grader i skuggan i april är inte okej. Min stackars häst höll ju på att svettas ihjäl av ett 30 minuters pass i hagen. Inte så konstigt kanske med tanke på att hon inte ens fällt av sig all vinterpäls än!! Hade det varit mitten på juni då hade jag inte sagt något men det är ju bara vår än så länge. Det är redan knoppar på syrenbuskarna, helt sjukt! När jag gick på låg och mellanstadiet hade vi syrener på bänkarna på skolavslutningen i juni. Nu för tiden är de ju överblommade i mitten på maj. Nej, något har inträffat som vi människor har orsakat. Därför har vi inte längre någon riktig vinter och därför regnar det hela somrarna. Vi får helt enkelt skylla oss själva!

Dagen har varit bra värmen till trots måste jag säga. Marcus var snäll pojke och köpte fotbollsskor och skydd till mig idag. Ja, ni läste rätt, Caroline den mest bekväma människan i världen ska spela fotboll. I ett Korpen lag och faktum är att jag tycker det är förbaskat roligt. Det är den enda bollsport som jag tycker är roligt att hålla på med. Jag har  faktiskt under en period i mitt liv spelat fotboll i Tofta Gif . Jag lade dock ner det när de ville att jag skulle bli målvakt som min storasyster var. De trodde nog att jag hade samma talang som henne men ack så fel de hade. Jag är nämligen totalt livrädd för bollar och efter att ha släppt in sex mål i min första match så lade jag min fotbollskarriär på hyllan. Men nu ska den alltså tas upp igen. 

Suck, nu blev klockan mycket igen. Dax att sova fast först ska jag läsa lite i min deckare. Spännande!

Sov gott




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0