Dagens irritationsmoment

Har inte uppdaterat, ber om ursäkt för detta. Är bara så trött. Dessutom har det inte hänt något speciellt.
Men lite irritation har självklart uppstått.

Ouppfostrade barn är i bland det värsta jag vet. Barn som springer omkring och gapar utan att ta någon som helst hänsyn. 
Jag var och handlade i en av Varbergs större affärer härom dagen. Jag hamnade efter en mamma och hennes son i kön. Ungen hördes över hela affären och sprang omkring. Pricken över iet var när han sätter sig på den lilla hylla som man ska ställa sin kundkorg på. Hyllan sviktade och knakade och jag stod och bara bad och hoppades på att den skulle braka ihop så att mamman fick skämmas lite och ungen fick iallfall ett litet skrapsår. Tyvärr hörde inte Gud mina böner  och både mamma och son gick ut ur affären lika glada,hela och  högljuda som innan.
Jag vet inte men det känns som att barn faktiskt är mer ouppfostrade nu för tiden. De gapar och avbryter (jag är helt allergisk mot människor som gör det), de pratar med mat i munnen osv. Jag blir mörkrädd när jag ser detta, mina barn kommer ju bli mobbade för att de inte kommer att få bete sig så. Är det kanske så att föräldrar nu för tiden inte orkar ta tag i det? de har för mycket annat att tänka på helt enkelt!? Mycket möjligt


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej!

Du skriver många kloka ord här tycker jag. Inlägget avseende tennis och sport kan jag helt hålla med om. Finns det nåt tråkigare att titta på och varför håller de på och stönar! :P



Kul att det går bra med Misan. Jag åker med Roland till VIP-kvällen på torsdag (mamma vet inget - ska bli överraskning - hon tror jag kommer på fredag). Peo kommer på fredag em. Tänkte kolla när du ska till stallet på fredag? Kanske jag kunde få följa med? Vore kul. Kramar

2009-04-06 @ 08:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0