Nu finns det ingen återvändo

När jag körde i min fina bil i rondellen i Lassabacka såg jag något som jag blev mycket förfärad över, nu kommer dom! Vilka undrar ni då? Jo det sanna vårtecknet BORÅSARNA! De invaderade hela rondellen,det var kö överallt. Usch.
Varberg är en fantastisk stad på många sätt och vis men jag föredrar den vid andra årstider än sommaren. Jag tycker inte om alla turister. Jag undviker att överhuvudtaget vistas närmre själva centrum än min bostad. Varför kan man fråga sig? Ja, jag är inte folkskygg på något sätt men när det är en kilometers kö till en övergång i centrum då blir jag irriterad. Eller när man inte ens kan gå in i en affär utan att en familj med konstig dialekt,likadana träningsoveraller och "foppatofflor" står i min väg då har jag stor lust att ställa mig och skrika. Jag tycker att vi "riktiga" varbergare kunde få ha en egen strand att åka till där inga turister fick vara. Vi kan också göra så att det bara är varbergare som får köra in i centrum och så har vi stora P-hus utanför där det går bussar in till stan och slussar in turisterna. För som det är nu skapar bara irritation hos många!
Visst turismen är bra för många näringsidkare men det finns ju gränser.
Nej, ett hus på landet vill jag ha tack!


Kommentarer
Postat av: Tant Syster

Kan bara hålla med,,, Höll på att klämma en själv i lassabackarondellen idag. Han slängde sig bara tvärs över filerna utan att blinka. De har nog inga tvåfiliga rondeller i Borås. Behöver jag ens skriva att det dessutom var en stor fet volvo...

2009-04-25 @ 01:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0