Forever young

Nu är jag på skrivarhumör. Jag tar ju ofta upp sk. störningsmoment på min blogg. Detta är ju saker som jag personligen finner irriterande,alla är vi olika.

När en person (oftast kvinnor) försöker se yngre ut än vad de är. En kvinna i 45års åldern som klär sig som en fjortis det är så löjeväckande. Det som är mest underhållande med det hela är också att de lyckas så himla dåligt. Ett exempel som jag så för ett tag sedan.
Kvinna ca:40 år. Sönderblonderat hår, mycket smink,stora silverörhängen i öronen, ett illrosa band i håret (!?),en illrosa jättetaight t-shirt,brösten uptryckta i hakan,en kortkort svart jeanskjol,strumpbyxor och jättehöga stövlar. Detta hade inte ens en 16åring klätt sig i.
Det finns hur många som helst som beter sig så här. Antagligen är det väl någon slags kris,rädslan över att bli gammal. Ofta pratar dessa också på ett sätt som de tror att ungdomar pratar. de vill umgås med de som är 15 år yngre och de tror att de passar in, de stöter på unga killar osv. Det finns hur många exempel som helst.
Naturligtvis behöver man ine klä sig i "mormorskläder" bara för att man är äldre men man bör väl ändå klä sig "passande" annars är nog risken att fler än jag skrattar bakom deras ryggar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0