kärleken till ett djur

Människor frågar ofta mig "hur kan du offra så mycket för ett djur" eller så säger de "men, Caroline det är ju faktiskt bara ett djur inte en människa".  Tyvärr tror jag inte att jag någonsin kommer att kunna få dessa människor att förstå.  Misan som min häst heter är inte bara ett djur hon är min allra bästa vän. I mer än två års tid har jag spenderat 2-3 timmar om dagen tillsammans med henne. Hon är den som alltid finns där och som alltid är glad och positiv. När jag är tillsammans med henne mår jag alltid bättre. Jag tycker mest synd om människor som resonerar på det viset att "det är bara ett djur". De har förmodligen aldrig upplevt den fina gemenskapen och villkorslösa kärleken mellan människa och djur.  Min häst tar i princip all min lediga tid och alla mina pengar men hon finns alltid där och hon sviker aldrig som alla andra gör. Jag skulle kunna offra mitt liv för henne. I mitt liv kommer Marcus  för alltid att komma först och sedan min häst.
Så länge dom två finns i mitt liv så klarar jag mig!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hejsan, kikar in här en sväng. Jag håller med dig om att vissa inte förstår kärleken till ett djur. Trist för dom som missar detta! För det är verkligen en speciell känsla. Fin macka du fick av Mackan förresten. Kramar

2008-11-10 @ 18:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0